prioriteren van user stories

4 tips voor het prioriteren van user stories

Er zijn altijd meer eisen en wensen dan dat er tijd en budget is om ze te realiseren. Of is dat in jouw organisatie anders? Het gevolg is dat er …

ChatGPT user stories laten schrijven

 Zo laat je ChatGPT user stories voor je schrijven

In het artikel Ontdek hoe AI je werk als analist makkelijker maakt staan 7 manieren waarin je generatieve AI kunt inzetten voor je werk. Daarvan bleken jullie het meest benieuwd …

hoeveel requirements specificeren

Hoeveel requirements moet ik specificeren?

Eén van de verschillen tussen agile en traditionele requirements is de hoeveelheid informatie die je vastlegt. In agile specificeer je veel minder details dan we bij de waterval aanpak deden.  …

AI voor analisten

Ontdek hoe AI je werk als analist makkelijker maakt

Kunstmatige intelligentie en vooral ChatGPT zijn hot. ChatGPT maakt gebruik van generatieve AI. Generatieve AI is een vorm van kunstmatige intelligentie waarmee je automatisch teksten, afbeeldingen, audio en andere content …

prioriteren van de product backlog

De 6 voornaamste criteria voor het prioriteren van de product backlog

De prioritering van user stories is een essentieel onderdeel van product backlog management. De product owner is daarvoor verantwoordelijk. Door de structuur van de product backlog wordt hij of zij …

Acceptatiecriteria

Hoe je acceptatiecriteria opstelt

Acceptatiecriteria zijn een belangrijk onderdeel van elke user story. Ze geven aan hoe je verifieert of de user story correct geïmplementeerd is. Acceptatiecriteria vertellen dus wat de software concreet moet …

MVP in agile

Hoe je met MVP’s meer businesswaarde creëert

Minimum Viable Products (MVP’s) zijn een mooie aanvulling op agile development en worden dan ook veelvuldig gebruikt. Vaak wordt een MVP gezien als de eerste mijlpaal die alle must-have functionaliteit bevat. …

stellen van de juiste vragen

Hulpmiddel bij het stellen van de juiste vragen

We kennen allemaal het fenomeen dat stakeholders te snel een oplossing induiken. Daarover schreven we onlangs het artikel ‘Tips voor als je stakeholders meteen in oplossingen denken’. Deze keer delen …